support
4 juni 2020 in Marketing, Webshop

Positieve ontwikkelingen

We leven op dit moment in een hele gekke tijd. Maximaal aantal klanten in de winkel en tape op de vloer om de klanten op afstand te houden. Het is crisis. Maar nu regels versoepelen en de horeca weer open gaat zullen de bestellingen ook weer langzaam gaan toenemen. We zijn nog niet op het oude niveau maar het begin is er. Hoe gek het ook klinkt, in deze chaos ontstaan er ook mooie dingen.

Lokale heroes
De term #supportyourlocalsnl ging binnen no-time viral. Op social media werden trots afbeeldingen geplaatst met producten van de lokale bakker, slager en groenteboer. Iedereen wilde de lokale bedrijven steunen. Er gaat in deze tijd dus massaal aandacht uit naar de lokale ondernemer. Extra waardering en de klant proeft (weer) de heerlijke producten van de bakker.

Online service
In sommige gevallen kan de klant nog steeds niet naar de bakker toe. Gelukkig kan de bakker wel naar de klant. Door de website en het bezorgen te combineren wordt de klant op zijn wenken bediend. Wederom is het de service waar de bakker zich in onderscheid. Doordat wij (Bakkersmaat) al sinds 2013 de webshop aanbieden blinkt de website uit in overzicht en gebruiksvriendelijkheid en dat is terug te zien. Klanten weten massaal de website van hun lokale bakker te vinden. Bakkers plussen online zelf tot 300%. 

Succesvol met pakketten
De klant wil graag de lokale bakker ondersteunen. Dit is hét moment om daar op in te spelen. Samen met een bakker in Amsterdam Noord hebben wij in korte tijd twee voordeelpakket acties ingezet. Beide keren was het een groot succes. 

Het eerste grote voordeel aan een pakket is de prijs. Voor speciale gelegenheden als Vaderdag kan gerust € 15 tot 20 gevraagd worden. Het is een enorme boost voor uw gemiddelde besteding. Daarnaast kunt u er producten in stoppen die u normaal niet heeft of extra aandacht wilt geven. Gelijk geeft het u de mogelijkheid om een combinatie deal te maken met lokale bedrijven als de slager, slijterij of kaasboer. Helemaal nú is dat iets wat de consument op prijs stelt!
In deze corona-crisis heeft de klant nog meer de bakker online gevonden. De klant heeft ervaren hoe gemakkelijk het is om online te bestellen. Om de klant nog meer service te verlenen kunt u het bezorgen koppelen aan een pakket. Een pakket verkoopt veel makkelijker wanneer het ook ‘gratis’ bezorgd wordt. Natuurlijk kunt u dit berekenen in de totaalprijs. Een win-win situatie; bij de klant wordt een heerlijk pakket bezorgd en u verkoopt een pakket van € 20.



Wilt u ook online en offline beter zichtbaar zijn? Neem dan contact op met Bakkersmaat. Wij helpen u graag.


Comment Form